dinsdag 25 februari 2014

FW 2014 Parijs: Tex Saverio


Zoals ik gisteren vermeldde, zijn de fashionshows in Parijs vandaag van start gegaan. Op de site van de Vogue komen ze nog achter met de collecties, maar Nowfashion upload de foto's van zodra ze die hebben. Ik ben nog steeds erg tevreden met deze bron als het op fashionweeks aan komt.
Mijn eerste favoriete collectie uit Parijs is die van Tex Saverio. Lady Gaga, die in het algemeen van zowat alle bestaande extravagante designers kleren draagt, droeg ook van hem een jurk voor de magazine Harper's Bazaar. Maar één van zijn creaties werd gebruikt voor Katniss Everdeen, de rol van Jennifer Lawrence, in The Hunger Games: Catching Fire. Vreemd dat deze designer mij dus nog niet eerder is opgevallen, want hij heeft blijkbaar veel meer prachtige creaties dan die ik nu zal tonen.

Wat ik heel mooi vind aan deze collectie is terug het gebruik van zwart en goud, maar vooral de perforaties in de stoffen in mooie figuren. Als dit met de hand zou worden gedaan moet er daar heel veel werk aan zijn geweest, dus ik hoop voor de naaisters van niet. Ook de uitvergrootte kanten prints op de rokken en truien vind ik mooi geslaagd.














Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten