zondag 12 januari 2014

Miss België 2014

Vlnr: Anissa Blondin (1ste Eredame) - Laurence Langen (Miss België 2014) - Laura Charlier (2de Eredame)

Gisterenavond was de finale van Miss België in de theaterzaal van Plopsaland en Laurence Langen werd Miss België 2014. We konden het volgen via Studio 100 tv en de Franse zender AB3. Om mijn mede kandidaten te steunen heb ik ook gekeken. Ik supporterde vooral voor de meiden van West- en Oost-Vlaanderen, want hun ken ik dan ook het best. Cindy Sabbe die de titel van Miss West-Vlaanderen kreeg in september, verdiende het in mijn ogen het meest. Ze heeft zich er volledig voor ingezet, ze was op alle soorten evenementen aanwezig en is nog eens heel vriendelijk in de omgang. Ook haar ouders, vooral haar vader die vaak aanwezig was, stonden volledig achter waardoor ze de top 12 haalde. Ze kreeg eerder die avond ook nog eens de titel als Miss Social Media, wat aantoont dat ze dus heel veel van zich liet horen.


Cindy Sabbe (Miss West-Vlaanderen 2014 & finaliste Miss België)

Photographer: Daniel Dedave - Model: Cindy Sabbe - Location: Ice Sculptures Brugge
Cindy ging jammer genoeg een flater tijdens de vragenronde en ik wil haar nogmaals verdedigen. Ze kreeg de vraag van de BV (Bekende Vlaming) Véronique De Kock "Hoelang geleden begon Wereld Oorlog I?". Nog nooit zag ik Cindy zo vol zenuwen en toen flapte ze het antwoord "10 jaar geleden" eruit. Heel België is in rep en roer en de media maakt er gebruik van om haar af te breken. Iedereen vergeet precies dat ze bij haar tweede poging (nog steeds volledig in de war) het juiste antwoord gaf. Deze dame is niet achterlijk en was net één van de meest nuchtere mede kandidates die ik ken. De stress, de aandacht, de spots, de camera's en de onzekerheid won het van haar intelligentie. Ze is geen oppervlakkige meid die meedoet aan kliekjes vormen, anderen buitensluiten en meedoen aan roddelen, integendeel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten