zaterdag 8 februari 2014

FW 2014 New York: Cushnie et Ochs


Het eerste wat ik dacht als ik deze collectie zag, heksen en Thanksgiving. De hoeden doen mij denken aan de klederdracht van de Pilgrim Fathers van begin de 17de eeuw. Thanksgiving wordt in de Verenigde Staten naar aanleiding van deze periode gevierd en dan is het de traditie om kalkoen te eten. Niet dat ik het ooit zelf heb gemaakt, maar in films, en ja vooral tekenfilms, zie je ze dan in traditionele klederdracht rondlopen.

Ik vind de hoeden net iets te overdreven hoog en puntig. Dit jaar dacht ik er ook aan om eens een hoed aan te schaffen in plaats van een muts te dragen. Maar ik heb er geen gevonden, en anders waren ze te groot. Misschien heb ik volgende winter meer geluk. Voor de rest vind ik de collectie van Cushnie et Ochs wel heel leuk en stijlvol. Je kan mij overhalen door kant te gebruiken, maar als je het dan nog een combineert met leer, dan ben ik er helemaal weg van.
















Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten