donderdag 6 februari 2014

Interior: Roberto Cavalli


Mijn mama werkt nu tegenwoordig in een winkel die behangpapier, verf, tapijten, gordijnen,... verkoopt. Ze zit er volgens mij op haar plaats en ze is veel gelukkiger na een dagje werken daar. Gisteren was de laatste dag van Intirio, een vakbeurs voor interieurdecoratie en linnen, in de EXPO hallen in Gent. Ze ging er heen, vooral om de vertegenwoordigers te zien van de bedrijven waarvan ze producten verkopen. Maar ook omdat het haar erg interesseert om te zien wat de nieuwste trends zijn en om inspiratie op te doen. En ik mocht mee! Dit is normaal gezien geen beurs voor vrij publiek, dus ik moest mij registreren onder de naam van het bedrijf waar mijn mama voor werkt. Niet dat dit zo'n probleem is.



Bij gebrek aan een foto van mijn werk op school, een foto van  mijn vriendinnen toen ik nog studeerde, in het lokaar waar we praktijk hadden.

Eenmaal binnen droegen we elk een badge, en dat voelde erg professioneel aan. Ik ben het gewoon dat mensen mij nakijken, maar nu dachten de mensen vast waarom zo'n jonge meid als ik daar doet. Waarom was ik daar eigenlijk? Wel, ik heb twee jaar Interieurvormgeving gedaan in de Hogeschool en daarvoor
deed ik ook al een richting in Binnenshuis architectuur. Maar lang voorheen ging ik met mijn mama jaarlijks naar de Interieurbeurs en Batibouw. Soms skipten we wel eens een beurs, maar als het paste gingen we wel. Ik heb altijd al interesse gehad in decoratie en aankleding van het interieur. En dat was ook hetgeen wat ik vooral wou doen met mijn studies, maar die waren eerder te technisch en hadden amper iets te maken met het kiezen van je behangpapier, de gordijnen, de kussentjes in je zetel, enz. Daarom ben ik ermee gestopt en leek mode een mooie tweede optie te zijn, want nu kan ik WEL stoffen, kleuren en prints uitkiezen.


Plots zagen we heel opvallende behangpapier en ik had nog niet door van wie het was, tot mijn mama erop wees. Naast mode heeft Roberto Cavalli een collectie in interieur, zoals behangpapier! Op het werk van mijn mama had ik al in het boek zitten snuisteren van Versace en was toen al overweldigd, maar deze moet zeker niet onderdoen. Ik werd heel enthousiast en het voelde bijna alsof ik net de haute couture collectie van Roberto Cavalli van dichtbij had gezien, al denk ik dat ik dan wel even ontplof van emoties.



Met mijn smartphone zijn de foto's niet echt scherp en ik heb de kleuren moeten aanpassen met een filter om het zo realistisch mogelijk te krijgen. Het onderste behangpapier lijkt er helemaal niet meer op, want die was nochtans heel speciaal. Er zaten precies bronzen vegen op het donkerbruin. Op de site van Roberto Cavalli vind je een categorie RC Home. Daarop vind je alle ontwerpen voor homedecoratie.



















Naar mijn mening zitten er toch wel een aantal hele mooie tekeningen bij. Misschien is het wel een voordeel om een mini budget te hebben als ik ooit alleen zal wonen, want ik zou nooit weten wat te kiezen. Ik zou al voor een hele grote villa moeten gaan waar ik elke kamer met ander behangpapier zou bekleden. Steeds met een ander thema en kleurenpallet.

Ik ga nu even de binnenkomende foto's bekijken van Nicholas K en zie wel of ik later in de avond nog een post maak, terwijl mijn kat Selena lekker knus en dicht naast mij ligt. Meestal is zij degene die ver weg ligt en komt haar zus over mijn laptop heen gekropen.
 Morgen ga ik naar school en nadien ga ik waarschijnlijk naar een juwelen demonstratie bij een ex-collega van mijn mama. Ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten