woensdag 4 december 2013

Citytrip: Londen dag 2

Na eerst toch een paar klachten neer te leggen in het hostel ben ik op dag 2 vertrokken naar het British Museum. Al sinds kind zeg ik dat ik zo graag naar daar wil gaan, eigenlijk vooral om de sarcofaag van Toetanchamon te zien. Jammer genoeg is die al een tijdje aan het rondreizen. Hij durft nogal hé? Er waren veel scholen aanwezig, en die kindjes waren allemaal in uniform, best schattig hoor. De Egyptische en Grieks/Romeinse afdeling vond ik het interessants. Maar het voldeed toch niet aan mijn verwachtingen. Ik dacht echt veel meer beelden te zien vanuit de Oudheid en meer prachtige sarcofagen. In ieder geval, je moet toch ooit eens in je leven er geweest zijn.





Bij de afdeling over de Azteken kwam ik deze kristallen schedel tegen. Er werd gezegd dat het van de Maya's kwam, maar wetenschappers denken toch dat het veel later werd gemaakt. Veel zekerheden hebben ze er niet over. Het deed mij eigenlijk wel denken aan Philipp Plein toen ik een schedel zag in zijn winkel in Amsterdam.


Deze schedel is wel echt en met echt bedoel ik ook dat het een menselijke schedel is die versierd werd met mozaïek. Toch wel eng als je het zo ziet, maar laat ik nu net iemand zijn die dit gewoon "cool" vindt. Misschien moeten ze dit later ook met mijn schedel doen, haha!





In de grote bibliotheek vond je heel wat instrumenten en losse attributen doorheen de eeuwen. Hier en daar wat beelden, maar ook meetinstrumenten en andere gereedschappen. Het lijkt een verzamelplaats te zijn voor alles waar ze geen plaats meer voor hadden.




Daarna kwam ik terecht in een gedeelte over Egypte. Daar stonden vooral de beelden en tombes. Ik vond het beeld van de kat met de piercings best grappig. Een punk kat of zo?





Vanaf dit gedeelte werd ik steeds opgehouden door een groepje Aziaten. Ze deden er veel te lang over om foto's te trekken, want ze moesten er één per één bij de beelden en zuilen gaan staan en dan nog eens als koppels en natuurlijk ook als groep. Ik werd er echt ambetant van en ze vonden het maar al te normaal dat ik steeds zo lang moest wachten. Ik heb ze dan later eindelijk kunnen voorbij steken. Hetgeen dat je op de foto's ziet was echt zeer groot en ik vond het zeer speciaal om dit in zo'n omgeving te zien. In Berlijn heb ik dit ook nog gezien. Ooit moet ik toch eens naar Griekenland gaan.


Na mijn bezoek heb ik buiten aan de ingang nog even genoten van de stralende zon. Daarna ben ik richting Oxfordstreet gegaan maar heb eerst iets gegeten in de Pret a Manger. Een soort van sandwishbar waar je klaargemaakte broodjes en salades kan kopen, ook warme wraps kon je er vinden. Het is niet zoals onze Panos en andere broodjeszaken waar je echt kan kiezen wat je wilt. Maar het beviel mij wel.


Het eerste wat ik heb bezocht was de Primark. Daar heb ik echt lang in rondgelopen want het is echt gigantisch groot met verschillende verdiepingen. Alle kledingsoorten hingen bij elkaar, dus broeken bij broeken en jassen bij jassen. Ik had het een paar dingen mee om te passen maar heb uiteindelijk enkel een bloesje en truitje gekocht. Gezien ik geen foto's kan terugvinden op het internet zal ik binnenkort eens een korte shoplog doen zoals ik al eens eerder deed. Jammer genoeg was de batterij van mijn camera niet opgeladen geweest nadat mijn mama het had gebruikt dus ik moest erg zuinig zijn. Vandaar dat ik een aantal foto's heb gemaakt met mijn gsm. Gelukkig is de kwaliteit nog niet zo slecht. 

Voor mijn Mode & Theaterkostuum heb ik ervan geprofiteerd om een paar stoffen- en trimming winkels op te zoeken. En die heb ik wel gevonden. Eén winkel had echt prachtige stoffen, maar wel verschrikkelijk duur. Je lag er snel aan 80 euro per meter. Zoveel geef ik nog niet uit aan een volledige outfit die ik zelf maak. Maar misschien ooit voor klanten of eens een unieke korset kan dit wel van pas komen.


Natuurlijk ben ik ook de Topshop binnen geweest maar daar was het zodanig chaotisch ingericht dat ik er een beetje verloren liep en eigenlijk geen zin had om iets te passen. De prijzen liggen er naar mijn mening toch ook wel hoger, zeker als je weet dat als je naar euro omrekent het dan nog duurder is. Ik denk dat het te vergelijken is met Zara qua prijs.
Een ander winkel waar ze ook echt prachtige kledingstukken had was Miss Selfridge. Ik had er nog nooit van gehoord, maar wat een collectie! De vitrine en paspoppen alleen al zagen er prachtig uit. Goedkoop was het naar mijn mening zeker niet. Wel een goeie winkel als je feestkledij wilt, want dan betaal je sowieso al eens iets meer.



Het werd er al heel erg snel donker, maar toch nog zeer druk. Voor ik op zoek ging naar een plek om te eten heb ik toch nog even een paar foto's genomen van de kerstverlichting in de straat.

Die avond werd ik ook nog aangesproken door een jonge gast die eigenlijk rond liep op straat voor het goeie doel. Ik dat het iets was zoals het Rode Kruis of Artsen Zonder Grenzen. Toen ik zei dat ik niet van hier was knoopte hij direct een gesprek aan. Hij zei dat hij nog nooit eerder in zijn leven een Belg had ontmoet. Vond ik echt grappig dat hij dat zei. 

Morgen probeer ik om dag 3 te bespreken want toen ging ik naar het Victoria & Albert museum en naar Harrods. Hangt ervan af hoelang de shoot van morgen zal duren. Het is tussen de Ijssculpturen in Brugge, want ik werd gevraagd door de baas van het evenement.

5 opmerkingen:

  1. Wat een gave foto's, ik ben zelf in de herfstvakantie ook in London geweest. Wat een prachtige stad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Ja ik heb mij echt enorm geamuseerd. Alleen of niet, het deed mij goed :) En naast dat het een mooie stad is zijn de mensen daar ook erg vriendelijk.

      Verwijderen
  2. Oh mijn hemel, ik wil zo graag naar het British Museum nu ik die foto's heb gezien :o Ik heb een liefde voor de Griekse en Romeinse cultuur, haha. Topwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar moet je dan zeker naar toe gaan! En als je in Parijs bent, het Louvre :)

      Verwijderen
    2. Ik ben inderdaad al eens in het Louvre geweest. Mijn ouders moesten me meesleuren toen we weggingen haha

      Verwijderen