dinsdag 3 december 2013

Citytrip: Londen Dag 1

Eindelijk heb ik eens de foto's van Londen op mijn computer gezet. Beetje laat hé? Om eerlijk te zijn zit ik de laatste tijd vaker op mijn gsm. Ja mijn smartphone, kan er beter op het internet dan ermee te bellen of sms'en. Echt, hij doet het soms gewoon niet, maar berichten via facebook krijgen is dan weer geen enkel probleem. Ik heb een Samsung Galaxy S Advance, eentje dat ik van mijn vader heb gekregen omdat hij daar toch geen weg kan. En dat kan ik begrijpen. Maar goed, het is geen blog over mijn gsm, maar over mijn reis naar Londen. Voor de nieuwe lezers, ik ben in mijn eentje naar Londen getrokken voor 4 nachten halverwege november. Daar heb ik in een hostel overnacht die eigenlijk nogal erg vies was. Volgens mij is een cel in België net iets properder en comfortabel. Er waren echt vieze plekken op de muren, de grond was duidelijk vuil en stoffig, er hing een maanden oude kauwgum aan mijn bed en dan nog maar te zwijgen van de toiletten en douches. Ik ben gewoon om op camping te gaan, maar deze was er echt over.



Ik bespaar jullie graag de details. Want volgens mij zitten jullie niet te wachten op foto's op een fashionblog om van te kotsen. Behalve het hostel waar vreemde dingen gebeurden, zoals een vent die zomaar mijn kamer binnenkwam met een sleutel rond 23u, was het in Londen echt super leuk. Heel veel vriendelijke mensen, zelfs een paar complimenten gekregen van jonge mannen. Ja eens wat anders dan al die 40 plussers op mijn facebook (lees fotografen) of bouwvakkers die mij nafluiten op straat.

Om een beetje voordeel te doen qua vervoerskosten ben ik van 12 tot en met 16 november naar Londen gegaan. De Eurostar gaf in die periode toen ik reserveerde korting. Nooit gedacht dat ik in Brussel eerst paspoortcontrole en security moest passeren. Had het gevoel dat ik met een vliegtuig weg ging. De reis duurde echt niet lang, zo'n 2 uurtjes. Natuurlijk moest ik eerst van Oostende naar Brussel, dus reken nog een goed anderhalf uur erbij. Maar goed, naar Nederland doe ik er 5 uren over. 


Als ik vroeg moet opstaan voor een reis dan begin ik echt niet met eerst nog make-up op te doen. Sowieso draag ik al niet veel make-up, pas als ik iets leuks ga doen en in de stemming ben. Dus sorry voor de vermoeide look op de foto. Daar zat ik net in de chunnel zoals je kan zien aan de donkere ramen. Ik zat daar eigenlijk best goed. Het was een zitplaats voor 4 personen, en ik zat met de richting mee EN naast het raam. Ik vond het alvast een goed begin!

Eenmaal in King's Cross St Pancras aangekomen, moesten we nog in rijen wachten om uit te checken. En toen was het op zoek gaan naar de metro's en een kaartje kopen. Ik kon niet anders dan een Oyster kaart van 7 dagen te kopen waardoor ik dus 2 dagen extra heb moeten betalen. Maar het kwam toch voordeliger uit dan bijvoorbeeld elke dag 1. Ik had ook de pech dat mijn hostel net in zone 3 zat, waardoor het duurder werd. Volgende keer zoek ik toch iets dichterbij en geen krot.

Toen ik het allemaal had gevonden ben ik dan nog even richting Notting Hill Gate en Kensington gegaan. Daar ben ik door een straat gelopen met allemaal witte herenhuizen. Dat vond ik echt prachtig en droomde al van in zo'n villa achtige rijhuis te wonen.




Richting de winkelstraat kwam ik ook een hele mooie gotische kerk tegen. Als ik op reis ben is dat iets wat ik vaak bezoek, enkel voor de architectuur natuurlijk. Maar dat deden mijn ouders dus met ons en dat blijft mij nog altijd interesseren en verwonderen. Ik heb dan ook voor een reden Interieurvormgeving gedaan.










Geef toe, dat gangetje is toch wel gotisch schattig zeker? Ik waande mij toch even in Zweinstein (Hogwarts) van Harry Potter. Het is dan ook een stijl dat je heel veel tegenkomt in Engeland. Het blijft nog altijd één van mijn favoriete tijdperiodes in de architectuur.

Ik heb toen zitten zoeken naar de dakterrassen, maar niet gevonden en het begon ook al laat te worden. Omdat ik nog niet wou shoppen heb ik de winkels genegeerd en verder gewandeld en zelfs door het park gelopen. Uiteindelijk kwam ik weer van waar ik kwam en heb ik daar de winkel van Jamie Oliver binnen gestapt. Heel gezellig en toch groot, maar te duur voor mijn portefeuille. Ik begon echt al honger te krijgen, maar in Groot-Brittannië zijn ze er een uur vroeger. Dus toen ik om 18u onze tijd honger begon te krijgen was het daar nog maar 17u. Ik heb dan na wat rondhangen en foto's trekken van de rode bussen met posters van The Hunger Games, gegeten in de Tex Mex. Een Mexicaanse snackbar, hebben ze in Oostende ook. Geen idee of het van dezelfde keten is, maar heb er mijn buik mee kunnen vullen.


Voila, dat was tot zover dag 1 van mijn reis. Normaal gezien spreek ik morgen over mijn bezoek aan het British Museum en mijn koopjes en ontdekkingen in Oxfordstreet. Hopelijk vonden jullie dit interessant om te lezen? Voor concrete adressen mag je dit altijd vragen in een commentaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten