dinsdag 3 december 2013

Red carpet: British Fashion Awards 2013

Gisteren was het de British Fashion Awards in Londen. Sluit perfect aan bij mijn reisverslagen hé? Zoals altijd heb ik mijn favoriete outfits uitgekozen en er zit zelfs één mannelijke look bij, van wie zou dit zijn?

Daisy Bevan in Burberry



Ik ben over het algemeen niet zo te vinden voor groen, ik heb dan nog liever petroleumgroen. Maar deze vind ik wel mooi passen bij de jurk. Het is heel klassiek maar dus ook elegant. Natuurlijk heeft deze dame het perfecte figuurtje ervoor.

Daisy Lowe in custom-made Erdem

Het soort jurk dat ik zeker zou dragen en misschien zelfs zou maken mits eigen inbreng. Dat is wat ik noem Haute Gothure and I love it!

Donatella Versace in Christopher Kane

Jammer van de drager ervan, want de jurk vind ik best wel mooi. Het is ook niet voor iedereen weggelegd, niet alleen qua pasvorm, maar ook de zeer opvallende stijl. Het blinkt enorm plus dat het zwart is kan dit erg goedkoop overkomen. Van Donatella verwacht je ook wel dat ze zoiets zou dragen. Maar als je anders al voor hele veilige looks gaat dan moet je dit zeker niet proberen. Ik zou het wel durven, ja.

Kate Moss in Alexander McQueen

De complete look zelf vind ik niet zo geweldig. Kate Moss ziet er naar mijn mening er altijd onfris uit, om het zo vriendelijk mogelijk te houden. En als ze dan met een kort zwart leren jurkje komt met een bontjas erover, benadrukt ze haar uitstraling juist meer. Het jurkje apart vind ik anders wel leuk.

Rita Ora in Vivienne Westwood

Nu niet meteen mijn favoriete van allemaal, maar ik hou wel eens van een overdreven cliché red carpet jurk. Het bovenste gedeelte, en ik heb het niet over boezem die er bijna uitvalt, vind ik mooi qua vorm. Het is anders dan de meeste strapless jurken of bustiers. Maar nu ook niet zo speciaal.

Rosie Huntington-Whiteley in Antonio Berardi

Deze look moest erbij omdat het eens wat anders is. Af en toe zie je wel eens een vrouwelijke celebrity met een broek en blazer op de rode loper. De snit van de broek zit echt perfect en het oogt ook elegant.


Lily Donaldson in Marc Jacobs

En mijn nummer 1 favoriet is toch wel deze geworden. Net iets specialer dan die zwarte van Daisy Rowe en toch dark fashion. Ik vind dat het haar zelfs beter staat dan het model van op de catwalk.


Harry Styles in Saint Laurent

Zoals ik al in het begin van mijn bericht zei heb ik er ook een mannelijk outfit bij gestoken. En het is niemand minder dan Harry Styles van One Direction. Geen idee of er hier eigenlijk Directioners tussen zitten. Toegegeven, ik vind hun liedjes nog niet zo mis, maar daar houdt het ook op. Anyway, ik vond deze look wel erg geslaagd. Zo mag mijn toekomstige vriend wel gekleed zijn hoor.

Dan nog even snel de winnaars van de awards, want het gaat nog steeds over fashion.

- Womenswear designer of the year: Christopher Kane
- Menswear designer of the year: Burberry
- International designer of the year: Miuccia Prada for Prada
- Designer brand of the year: Burberry
- Accessory designer of the year: Nicholas Kirkwood
- Emerging womenswear designer: Simone Rocha
- Emerging menswear designer: Agi & Sam
- New Establishment designer: JW Anderson
- Model of the year: Edie Campbell
- Red carpet award: Erdem
- Isabella blow award for Fashion creator: Lady Amanda Harlech
- British style award by Vodafone (voted by public): Harry Styles
- Special recognition award: Kate Moss - Suzy Menkes
- Outstanding achievement in Fashion: Terry and Tricia Jones from i-D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten