donderdag 12 december 2013

TAG: What's on my smartphone


Ik heb mijn smartphone ondertussen al 3 maanden, het is de Samsung Galaxy S Advance. Wat ben ik blij dat ik eindelijk één heb, het is zo'n verbetering als ik nu nog met het openbaar vervoer moet reizen. Dan kan ik regelmatig op facebook kijken, iets posten en zelfs chatten. Dit kan ik gratis doen dankzij mijn abonnement bij Mobistar. Ik ben speciaal van Proximus overgegaan naar daar omdat het voordeliger is. Voor de rest heb ik nog 250MB aan internet gebruik binnenin het pakket. Eenmaal ik dit heb opgebruikt krijg ik een waarschuwing en kan ik voor 5 euro extra MB hebben. Maar die is van mij nooit op, ik gebruik het amper, bang om het veel te snel op te gebruiken.


Op mijn startscherm heb ik natuurlijk het uur en de datum staan. Voor het gemak heb ik de energiebesparing widget staan. Die zorgt ervoor dat als mijn batterij plat is ik weinig energie gebruik door bv. de helderheid te verzachten. Zo kan ik ook heel snel mijn Wifi aan- en uitzetten, alsook Bluetooth en GPS.
Als achtergrond staat nu mijn kat Selena, waarvan ik al eerder foto's toonde.


Om altijd mijn 2 katjes bij mij te hebben, heb ik op de tweede pagina een foto staan van elke kat (Katniss & Selena). Op pagina 3 staat nogal nutteloos een weerbericht widget. Ik gebruik die eigenlijk amper, want ik zou hem steeds moeten synchroniseren.


Op de eerste pagina van mijn applicaties heb ik mijn meest gebruikte app's staan. Ik heb geen wekker omdat ik nog geen één heb geweten die geen geluid maakt en geen licht. Dus gebruik ik al jaren het alarm op mijn gsm. De agenda gebruik ik eigenlijk niet veel omdat zowel facebook als outlook er van alles heeft gedropt en dan wordt het onoverzichtelijk. De app "Taak" gebruik ik vooral op mijn bus- en treinuren te noteren als ik ergens een afspraak heb of bv. voor school. Calculator, Internet, Facebook en Outlook spreken voor zich. Messenger is de officiële chat app van Facebook, daarmee kan ik ook gratis op met mobiele netwerk.


Pinterest staat er zeker op omdat ik er veel op zit. Ik kijk graag naar de nieuwe beelden en zoek ook naar inspiratie voor bv. shoots. Sinds kort heb ik Weheartit ook gedownload, al zit ik er toch niet zoveel op. Het laadt te traag en er zit veel brol bij.


Om mijn foto's te bewerken en vooral ze samen in één beeld te krijgen, gebruik ik de app PhotoGrid. Zoveel gebruik ik het ook niet, maar af en toe heb ik het eens nodig.


Mijn tweede pagina bevat nog een paar app's die ik af en toe gebruik. Dagelijks speel ik eventjes op De Sims FreePlay, gewoon omdat ik het leuk vind, haha! Alles gebeurt daar in real time, en je hebt steeds opdrachten dat je met je poppetjes moet doen.


Nog iets voor de fun is de Bitstrip app, een systeem waarop je korte cartoons kan maken. De prentjes en situaties worden standaard gemaakt voor alle gebruikers, je hoeft enkel je poppetje te maken, tekst aanpassen en eventueel een vriend of vriendin erin plaatsen.
Als ik onderweg ben gebeurt het wel eens dat ik moet checken hoe laat ik een trein heb. Daarvoor gebruik ik de app van de NMBS, de Belgische spoorwegen, en als het snel en vlot genoeg werkt kan ik net zoals op de site de reistrajecten terugvinden.


De derde pagina bevat nog veel minder app's die ik gebruik. Ik weet zelfs niet wat die Allshare en Talk inhouden. Dan nog niet te spreken over al die google+ app's die ik nooit gebruik.


Ook een speciale app van Facebook is de Paginabeheer. Die gebruik ik soms als ik wat aanpassingen moet doen op mijn pagina's op facebook waaronder die van mijn blog en modellenwerk. Ook kan ik er de berichten lezen die binnenkomen.
Voor wat ontspanning en vermaak bekijk ik de grappige meme's op 9gag, dit deed ik soms ook al op mijn laptop, maar nu die op mijn mobiel staat doe ik dit wel vaker.


Onlangs wou ik op mijn mobiel naar de site van de Kinepolis gaan om te checken hoe laat de film begint. Via het internet verliep dit niet zo vlotjes, dus heb ik daarvoor de app gedownload en dat werkt al stukken beter.


Op de laatste pagina staan zo nog een aantal dingen die ik nooit gebruik, behalve de MyMobistar app om af en toe eens te checken hoeveel MB ik al heb gebruikt. Twitter en Bloglovin heb ik pas gedownload waardoor het dus nog achteraan staat.
Voor mijn blog heb ik een account op Bloglovin waarin jullie mij ook kunnen volgen (zie widget links van de blog). Maar ik gebruik het recentelijk nu ook meer en meer om zelf blogs te volgen.

Zoveel interessante app's heb ik nog niet. Ik zoek vooral nog app's over fashion, beauty en ontspanning. Welke app raden jullie mij aan? Wat mag er zeker niet missen?

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen! Bij mij kan Instagram echt niet missen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb Instagram ook staan, maar zoveel foto's plaats ik er niet. Behalve van mijn katjes haha :D

      Verwijderen