vrijdag 13 december 2013

Personal: Vrijdag de 13de


Vandaag was het terug vrijdag, en dan ga ik naar de les. De dag begon al met een tegenvaller, mijn oudste vriendin (ze is een hippe dame van +/- 60 jaar!) liet weten dat ze mij niet zou komen oppikken om verder naar school te rijden. Ik vind het altijd gezellig om met haar te kletsen, dus ik miste haar aanwezigheid wel. En dan moest ik nog eens 20min. te voet door de koude met mijn koffer. Na nog eerst wat raad te vragen aan een medestudent in verband met mijn schikking van mijn patronen heb ik ze dan uiteindelijk uitgeknipt en voor een groot deel al aan elkaar gestikt. Toen was het al snel tijd om een stuk taart te eten en nadien riep ik de hulp in van mijn docent om te weten wat de volgende stappen zijn.




De voorste panden heb ik dubbel gemaakt, waarvan het ene stuk langer is dan het ander om een diepte te creƫren. De bovenste laag zou zowel volledig dicht kunnen als half open liggen zodat je de onderste laag kan zien en de achterzijde met het bont. Het volgende dat ik moet doen is mijn panden in het bont uitknippen en voor een deel elk apart op de voorpanden vast stikken, en dan mag ik de rits niet vergeten. De rest wordt dan net zoals de buitenvoering allemaal aan elkaar genaaid en vervolgens vastgenaaid langs de buitenste randen.


Dan kan alles aan elkaar worden genaaid en maak ik mijn mouwen in leer met de binnenvoering die ook in bont zal zijn. Zoals al eerder vermeld is dit steeds fake bont, ook het leer is niet echt, maar wordt sky genoemd. Met wat ik over heb zal ik nog zakken erop zetten en met het bont nog een Russische muts of haarband.


Is er bij jullie iets vreemds gebeurt vandaag? Heb je pech gehad of eerder geluk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten